Reklamační řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD 

FOREVER LIVING PRODUCTS CZECH REPUBLIC, spol. s r.o. 

Se sídlem Sokolovská 192/79, 186 00 Praha 8 - Karlín 

IČ: 63988526 

DIČ: CZ63988526 

Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 38603 

Adresa pro doručování: FOREVER LIVING PRODUCTS CZECH REPUBLIC, spol. s r.o., Sokolovská 192/79,  186 00 Praha 8 - Karlín 

Telefonní číslo: +420 244 466 012 

Kontaktní e-mail: aloe@flp.cz 

Tento Reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím webových stránek shop.foreverliving.com/retail od naší společnosti. 

ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO ZA VADY 

Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a že zboží při  převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména: 

má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste mohli  očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy; 

je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; 

vyhovuje požadavkům právních předpisů; 

se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle používá; odpovídá jakosti, kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy; a nemá právní vady, tj. zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání  zboží. 

Dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční době. Nad rámec zákonné záruční doby  pro spotřebitele neposkytujeme žádnou záruku za jakost. 

Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte v případě prvního nákupu možnost v rámci naší garance  spokojenosti do 30 dnů od převzetí zboží žádat vrácení peněz nebo výměnu zboží v souladu se Všeobecnými obchodními podmínkami. Dále máte ze zákona právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů  od převzetí zboží v souladu se Všeobecnými obchodními podmínkami. 

Pokud se vada zboží projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již  při převzetí

ZÁRUČNÍ DOBA 

Na zboží je uvedeno datum spotřeby, případně datum minimální trvanlivosti. Zároveň je na zboží  uvedena doba, během které je nutné zboží spotřebovat v případě, že bylo otevřeno. Záruční doba 

trvá do uvedeného data spotřeby (případně data minimální trvanlivosti), nebo do uplynutí doby,  během které je třeba otevřené zboží spotřebovat podle toho, co nastane dříve. 

PRÁVA KUPUJÍCÍHO Z VADNÉHO PLNĚNÍ 

Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117, a také § 2165 až  2174. V souladu s tím vám náleží zejména následující práva: 

  1. a) Doplnění toho, co chybí 

Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo vám dodáme  nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí. 

  1. b) Sleva z kupní ceny 

Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada nebo se vada vyskytla v záruční době,  můžete požadovat vždy přiměřenou slevu z kupní ceny. 

  1. c) Výměna zboží nebo vadné části zboží 

Výměnu zboží nebo vadné části zboží (přestavuje-li zboží soupravu či balíček) můžete požadovat vždy, pokud to není neúměrné k povaze vady a pokud se nejedná pouze o  nepodstatné porušení smlouvy. 

Právo na výměnu celé soupravy či balíčku vám nenáleží v případě, že je vadná pouze část takového balíčku. Pokud v průběhu reklamačního řízení dojdeme k závěru, že je vadná  pouze část balíčku, vyměníme vám tuto část. 

  1. d) Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy) 

Vrácení peněz můžete požadovat pouze za předpokladu, že: 

dodání vadné nebo nekompletní věci z naší strany zakládá podstatné porušení  smlouvy; nebo 

nejsme schopni zboží s vadou, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, vyměnit  (např. zboží se již nevyrábí); nebo 

se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad,  z nichž každá brání řádnému užívání zboží); nebo 

nedodržíme lhůtu pro vyřízení reklamace/nezjednáme nápravu do 30 dnů od uplatnění  reklamace. 

Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení peněz (odstoupení od smlouvy) je, že vrátíte věc v tom  stavu, v jakém jste ji obdrželi. Výjimkou jsou případy, kdy: 

  1. a) došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci; 
  2. b) jste použili věc ještě před objevením vady; 
  3. c) jste nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním anebo  opomenutím; nebo
  4. d) jste věc prodali ještě před objevením vady, spotřebovali ji, anebo pozměnili věc při obvyklém  použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám, co ještě vrátit můžete, a dáte nám náhradu do  výše, v níž jste měli z použití věci prospěch. 

NEMOŽNOST UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ 

Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud: 

jste o vadě před převzetím věci věděli; 

jste vadu sami způsobili; nebo 

uplynula záruční doba. 

Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na: 

opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním; a  

vady způsobené nesprávným skladováním, nesprávným užíváním zboží nebo nedodržením  návodu.  

POSTUP PŘI REKLAMACI 

Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady. Reklamace přijímáme v našem  sídle

Doporučený postup při reklamaci: 

pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky, e-mailem či  písemně; 

zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, tedy zda  máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o doplnění toho, co chybí, slevu z kupní  ceny, výměnu zboží nebo vadné části balíčku, vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu  s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem; 

reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně (jinak než na  dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu sídla, přičemž při zasílání doporučujeme zabalit  zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení; 

pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží či daňový  doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s  popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace. 

Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených  dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek. 

Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady a uplatněno právo z  odpovědnosti za vady prodané věci.  

O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty  se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení  vady. Reklamace včetně případného odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu,  nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.

Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u  neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně  kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto reklamačním řádem. 

Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace  a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o  datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. 

V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění  reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho  měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu. 

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 8. 6. 2020.